BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, July 23

"Aku tak boleh pandang la kiblat Allah tu dengan duit. Biar aku miskin xpe, janji aku kaya ilmu"

Hati aku gila tersentuh bila tgk Video yang ada dekat Fan Page Zack Zukhairi ni :(


Cuba korang renungkan apa yang pakcik ni cakap .

Berdasarkan cakap2 orang .. Pakcik ni dulu seorang yang sangat kaya .. dan dia (#aku guna dia sbb ini berdasarkan cakap2 orang .. takkan nak guna beliau ..) merupakan salah seorang pejuang negara dulu . Dia ada rumah dkt area Sogo ni.. Tapi ada kes membuatkan dia hilang rumah tu . Lepastu dia hidup homeless and jual khat dekat area2 Sogo :(

Kesimpulan yang aku boleh buat dekat sini ialah .. Duit Bukan Segala2nya .. Duit buka boleh bawak masuk kubur pun kan ? Duit bukan boleh buat kita bahagia pun kan ? Yeah . Maybe ada sesetengah orang rasa duit boleh buat dia bahagia .. dapat enjoy tiap2 malam .. togok carlsberg dekat club .. langgan bohsia and what so ever . Tapi kan , pernah tak fikir .. benda itu semua akan rosak kan kita ? Bila kita rosak .. kebahagiaan tu hilang :)


NotaKaki : Tanya diri kau apa bakti kau pada negara , jangan tye negara apa baktinya pada kita .
                        Aku bakal mati dan hancur di dalam kubur .